THE FORUMS

German ForumsGeneral DiscussionStrategyFrench Forum
Old Feb 07, 2006, 5:43pm   #1
balthazarr
zahltinbar

balthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond repute
This member received this PokerTips Exclamation Mark for one of a number of reasons: blogging, winning a contest, contributing great content, etc. Keep an eye out for chances to receive one of these by your profile!
Default Turnier-Situation - Call/Fold?

Full Tilt Poker Game #424490337: $10,500 Guarantee (2664914), Table 3 - 50/100 - No Limit Hold'em - 20:58:21 ET - 2006/02/06
Seat 1: PhishVH (5,174)
Seat 2: SirSeanFitz (1,259)
Seat 3: Wait-Quietly (3,726)
Seat 4: deuce2u (3,15
Seat 5: mrs-solis (1,265)
Seat 6: balthazarr (1,825)
Seat 7: I_Love_Jays (2,227)
Seat 8: a2sfinest (89, is sitting out
Seat 9: UGGs (2,705)
PhishVH posts the small blind of 50
SirSeanFitz posts the big blind of 100
The button is in seat #9
*** HOLE CARDS ***
Dealt to balthazarr [Th Tc]
Wait-Quietly folds
deuce2u folds
mrs-solis raises to 250
balthazarr calls 250
I_Love_Jays folds
a2sfinest folds
UGGs folds
PhishVH folds
SirSeanFitz folds
*** FLOP *** [6s Jd 7c]
mrs-solis bets 1,015, and is all in
balthazarr ???

Ich war neu an diesen Tisch umgesetzt worden und hatte erst 4 Hände gesehen. mrs-solis und ich waren in keiner von diesen beteiligt.
balthazarr est déconnecté   Reply With Quote

Sponsored Links
Don't like this ad? Register to make it go away!

Old Feb 07, 2006, 6:16pm   #2
Kleinbreuer
Flop Artist

Kleinbreuer

Hmm, ich glaube ich hätte gefoldet....kannst ja auch gut gegen ein höheres Pocket Pair sein. Ist natürlich super schwer zu sagen wenn man den Spieler jetzt so nicht von Händen vorher kennt, was hast du denn gemacht?
Kleinbreuer est déconnecté   Reply With Quote
Old Feb 07, 2006, 7:08pm   #3
Garso
Professional

Garso's Avatar

Garso has a reputation beyond reputeGarso has a reputation beyond reputeGarso has a reputation beyond reputeGarso has a reputation beyond reputeGarso has a reputation beyond reputeGarso has a reputation beyond reputeGarso has a reputation beyond reputeGarso has a reputation beyond reputeGarso has a reputation beyond reputeGarso has a reputation beyond reputeGarso has a reputation beyond repute

klarer fold für mich, auch wenns schwer fällt. wenn du nicht weisst ob das irgendein maniac ist, kann der so ziemlich alles haben von AA, trips bis zu pair of jacks. und trotz fold hast du dann noch einen angenehmen stack übrig.
Garso est déconnecté   Reply With Quote
Old Feb 07, 2006, 7:28pm   #4
balthazarr
zahltinbar

balthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond reputebalthazarr has a reputation beyond repute
This member received this PokerTips Exclamation Mark for one of a number of reasons: blogging, winning a contest, contributing great content, etc. Keep an eye out for chances to receive one of these by your profile!

die frage, die ich mir stellte, war v.A.: würde ich mit einem set jacks, oder AA/KK gleich all-in gehen? wohl eher nicht, oder? (ausserdem würde ich JJ aufwärts nicht nur 2,5BB raisen, aber das nur zur sidenote...)
Old Feb 07, 2006, 7:42pm   #5
CBone
Microdonk till ∞

CBone has much to be proud ofCBone has much to be proud ofCBone has much to be proud ofCBone has much to be proud ofCBone has much to be proud ofCBone has much to be proud ofCBone has much to be proud ofCBone has much to be proud ofCBone has much to be proud ofCBone has much to be proud of
Send a message via AIM to CBone Send a message via Skype™ to CBone

Bin mir auch nicht so sicher, das ist eine Situation, in der ich echt gerne einen read hätte. An sich schliesse ich auch wie Du JJ aus, der würde Action wollen. Overpair das jetzt und hier den Pott nehmen will, köööööönnte sein. Aber am ehesten tendiere ich noch zu AK/AQ.

Und dann wieder, das mach ich auch gern, wenn ich mein Set treffe, einfach pushen, sieht aus wie ein Bluff und wird meiner Erfahrung nach noch eher gecallt als eine Value Bet. Daher....read wäre toll.
Old Feb 08, 2006, 3:39pm   #6
balthazarr
zahltinbar

Quote:
Originally Posted by Kleinbreuer
was hast du denn gemacht?
TT vs. AK/AQ/KQ= 75-25
TT vs. overpair/XJ=10-90

3-1 vs. 1-9

pot 1.7:1

wenn ich ihn zu 50% auf ein overpair setze und zu 50% auf AK(u.ä.), sollte ich nicht callen.

wenn ich ihn aber nur zu 11% auf ein overpair, zu 22% auf xJ und zu 66% auf AK/AQ/KQ setze, sollte ich callen.

balthazarr calls 1,015
mrs-solis shows [Kd Qd]
balthazarr shows [Th Tc]
*** TURN *** [6s Jd 7c] [3h]
*** RIVER *** [6s Jd 7c 3h] [8h]
mrs-solis shows King Queen high
balthazarr shows a pair of Tens
balthazarr wins the pot (2,680) with a pair of Tens
mrs-solis stands up
Old Feb 09, 2006, 7:47pm   #7
extrOmo
Mr. don't Hassel the Hoff

extrOmo's Avatar

extrOmo is on a distinguished road
Send a message via ICQ to extrOmo

also ich hätte ohne schlechtes gewissen gefoldet in deiner chip- und tischsituation...
extrOmo est déconnecté   Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules