THE FORUMS

German ForumsGeneral DiscussionStrategyFrench Forum
Old Oct 29, 2007, 11:55pm   #1
Aerius
River Rat

Aerius's Avatar

Aerius is on a distinguished road
Default Regelfrage Echt Game

Ne ziemlich simple Frage denke ich ... brauche aber nochmal ne Bestätigung da ich bei wiki auch nix finden konnte ...

Sagen wir NL Holdem Multi Table Turnier, an einem beliebigen Tisch .... Board liegt bereits nur noch 2 Spieler übrig ... der eine setzt den anderen All in ... derjenige der jetzt entscheiden muss ob er callt, darf der seine Karten offen legen bevor er entscheidet ? (d.h. allen anderen zeigen, um nat. die Reaktion darauf beim Gegner zu sehen)

ich denke ja ...

darf er das auch schon, wenn er sagen wir zuerst am zug ist und der andere nach ihm noch dran wäre ?

falls es Casinio spezifisch ist, dann sagen wir nach WSOP Regeln ...

thx im Voraus !

Last edited by Aerius; Oct 29, 2007 at 11:59pm.
Aerius est déconnecté   Reply With Quote

Sponsored Links
Don't like this ad? Register to make it go away!

Old Oct 30, 2007, 12:06am   #2
Itchyfee
Doyle Look-alike

Itchyfee's Avatar

Itchyfee is on a distinguished road

Nein/Erst recht Nein
---|@|---------------|---\--------
----|o--o-------------'.---|-------
----\---------------------/~~~---
-----|-__--=========='----------
-----\/--\/------------------------
-----------------------------------
Itchyfee est déconnecté   Reply With Quote
Old Oct 30, 2007, 12:37am   #3
darkcore
disgraceful fuk

darkcore's Avatar

darkcore has a reputation beyond reputedarkcore has a reputation beyond reputedarkcore has a reputation beyond reputedarkcore has a reputation beyond reputedarkcore has a reputation beyond reputedarkcore has a reputation beyond reputedarkcore has a reputation beyond reputedarkcore has a reputation beyond reputedarkcore has a reputation beyond reputedarkcore has a reputation beyond reputedarkcore has a reputation beyond repute
Send a message via ICQ to darkcore

da gibt es unterschiedliche auslegungen der regeln afaik. ich hab keine idee wie es bei wsop gehandhabt wird. in der situation wie du sie beschreibst (headsup, river, der erste geht all-in, der zweite zeigt seine karten) hab ich persönlich auf jedenfall kein problem damit.

zu der anderen situation (headsup, river, der erste geht all-in und zeigt die karten bevor der andere am zug ist). jeder spieler ist für seine karten verantwortlich und wenn er so blöd ist sie dem gegener zu zeigen so dat der dann perfekt gegen einen spielen kann, tja... die hand sollte ausgespielt werden. darüberhinaus sollte der spieler der die karten zeigt noch ne ermahnung vom floor bekommen, weil dat riecht nach collusion ala "nen freund das turnieraus ersparen".
darkcore est déconnecté   Reply With Quote
Old Oct 30, 2007, 12:46am   #4
2muchMONEY
[♥] PTips

2muchMONEY's Avatar

2muchMONEY has a reputation beyond repute2muchMONEY has a reputation beyond repute2muchMONEY has a reputation beyond repute2muchMONEY has a reputation beyond repute2muchMONEY has a reputation beyond repute2muchMONEY has a reputation beyond repute2muchMONEY has a reputation beyond repute2muchMONEY has a reputation beyond repute2muchMONEY has a reputation beyond repute2muchMONEY has a reputation beyond repute2muchMONEY has a reputation beyond repute
Send a message via ICQ to 2muchMONEY Send a message via AIM to 2muchMONEY Send a message via Yahoo to 2muchMONEY
This member received this PokerTips Exclamation Mark for one of a number of reasons: blogging, winning a contest, contributing great content, etc. Keep an eye out for chances to receive one of these by your profile!

Quote:
Originally Posted by wsop rules
A player exposing his or her cards with action pending may incur a penalty, but will not
have a dead hand. The penalty will begin at the end of the hand. A penalty may also be
imposed if a player throws a card off the table, violates the one-player-to-a-hand rule or
engages in similar behavior. Penalties will be invoked in cases of soft-play, abuse or
disruptive behavior.
^^

By the Way , war ich in Uruguay hob von dort mein anderes Verhalten
-forum spammer

2muchMONEY est déconnecté   Reply With Quote
Old Oct 30, 2007, 9:09am   #5
HhCMotU
On the way to be rich!

HhCMotU's Avatar

HhCMotU has a reputation beyond reputeHhCMotU has a reputation beyond reputeHhCMotU has a reputation beyond reputeHhCMotU has a reputation beyond reputeHhCMotU has a reputation beyond reputeHhCMotU has a reputation beyond reputeHhCMotU has a reputation beyond reputeHhCMotU has a reputation beyond reputeHhCMotU has a reputation beyond reputeHhCMotU has a reputation beyond reputeHhCMotU has a reputation beyond repute
Send a message via ICQ to HhCMotU
This member received this PokerTips Exclamation Mark for one of a number of reasons: blogging, winning a contest, contributing great content, etc. Keep an eye out for chances to receive one of these by your profile!

Bei der WSOP oder anderen Turnieren ist es nicht erlaubt seine Karten zu zeigen, bevor alle Action vorbei ist und der Dealer zum Showdown aufruft.
Bei Cashgames wie High Stakes Poker ist es aber durchaus üblich sowas zu machen. Weil es das Spiel einfach noch ein bißchen interessanter macht. Genau wie 1 Karte dem Gegner zu zeigen, was in Turnieren auch nicht erlaubt ist.

Jetzt Anteile von mir kaufen!!!

PokerTips.org is
HhCMotU est déconnecté   Reply With Quote
Old Nov 01, 2007, 6:12pm   #6
Aerius
River Rat

Aerius's Avatar

Aerius is on a distinguished road

ok danke dann glaub ich mal dem zitat.

ghenau von cashgame kenne ich es eben auch ... aber turniere is ja immer ne andere sache ...

situation 2 is nat. keine gute Idee klar
Aerius est déconnecté   Reply With Quote
Old Nov 01, 2007, 6:34pm   #7
IRIE
rate me, don`t rape

IRIE's Avatar

IRIE is a splendid one to beholdIRIE is a splendid one to beholdIRIE is a splendid one to beholdIRIE is a splendid one to beholdIRIE is a splendid one to beholdIRIE is a splendid one to beholdIRIE is a splendid one to behold
Send a message via Skype™ to IRIE

Quote:
Originally Posted by 2muchMONEY View Post
Originally Posted by wsop rules
A player exposing his or her cards with action pending may incur a penalty, but will not
have a dead hand. The penalty will begin at the end of the hand. A penalty may also be
imposed if a player throws a card off the table, violates the one-player-to-a-hand rule or
engages in similar behavior. Penalties will be invoked in cases of soft-play, abuse or
disruptive behavior.

was ist bitte ein softplay??
IRIE est déconnecté   Reply With Quote
Old Nov 01, 2007, 6:54pm   #8
Kakashi
Professional

Kakashi will become famous soon enoughKakashi will become famous soon enough

z.b. freund sitzt mit dir am tisch du hast die nuts und callest seinen raise nur damit er nicht asum tourney fliegt.

Ich find bei jedem regelverstoß sollte die Hand für dead erklärt werden. Gerade bei sowas wie op postet

Kakashi est déconnecté   Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules