THE FORUMS

German ForumsGeneral DiscussionStrategyFrench Forum
Old Aug 01, 2010, 10:58am   #1
DaPokara
[ ] Professional

DaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond repute
Default NL10 - Value Line with a Set

Villain = 14/7 auf 76 hands
Shorty = 46/8

Pre: Odds sind close, aber er scheint ja nen großes PP/AK zu haben, und das wird er postflop nicht folden können (habe die passende note dazu)
Und wenn der fish mitgeht, ist ja nochmal etwas money dabei, drüber wird er kaum gehen

Flop: Jo, call oder c/r? Ich dachte erst "omg str8 board", aber es ist nichtmal nen FD draußen, und die Str8 würde überhaupt nicht in seine Range passen, eher hat er Overpairs/Sets, aber kaum bis keine Str8-Draws, weshalb ne 5/8/3 keine Katastrpohe ist

Turn wieder die Frage, c/shove oder c/c?
Protecten müsste ich nur gegen Flushes, nen J wäre nicht mal ne blöde Karte, da mich 98 eh beat hat (von JJ mal abgesehen)

Am Tisch war das Board nur so häßlich auf den ersten Blick, dass ich geshovt habe. Im Nachhinein denke ich, ich hätte ihn den River shoven lassen sollen mit seinen OPs

Thoughts?

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
OnGame
5 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG PUMBASARANSK ($3.22)
CO abbbba ($10.10)
BTN LuckIsLive ($15.04)
SB 20080304 ($27.51)
BB Hero ($10)

Pre-Flop: ($0.15, 5 players) Hero is BB
PUMBASARANSK calls $0.10, abbbba raises to $0.70, 2 folds, Hero calls $0.60, PUMBASARANSK calls $0.60

Flop: ($2.15, 3 players)
Hero checks, PUMBASARANSK checks, abbbba bets $1.40, Hero calls $1.40, PUMBASARANSK folds

Turn: ($4.95, 2 players)
Hero checks, abbbba bets $3.20, Hero goes all-in $7.90, abbbba calls $4.70

River: ($20.75, 2 players, 1 all-in)
Quote:
Originally Posted by lejean80 View Post
aber c/c gegen ne sicke station geht mal gar nicht.

Last edited by DaPokara; Aug 01, 2010 at 11:03am.
DaPokara est déconnecté   Reply With Quote

Sponsored Links
Don't like this ad? Register to make it go away!

Old Aug 01, 2010, 11:23am   #2
matpio
ASS SPAMBOT

matpio's Avatar

matpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond repute
Send a message via MSN to matpio

lol

Preflop ist scheisse! Du kriegst niemals die Odds für Setvalue und warum bitte schließt du es aus dass der shorty nochmal drüber geht?

Flop: c/c ist schon ok. So ne Nit wird höchstwahrscheinlich ein OP haben, damit lass ich ihn gerne noch weiterbetten.

Turn: Ist ein easy crai. Nach der weiteren Bet wird er imo jetzt auch nicht mehr folden.

nh as played.
matpio est déconnecté   Reply With Quote
Old Aug 01, 2010, 12:29pm   #3
Wheelie
Professional

Wheelie's Avatar

Wheelie has a reputation beyond reputeWheelie has a reputation beyond reputeWheelie has a reputation beyond reputeWheelie has a reputation beyond reputeWheelie has a reputation beyond reputeWheelie has a reputation beyond reputeWheelie has a reputation beyond reputeWheelie has a reputation beyond reputeWheelie has a reputation beyond reputeWheelie has a reputation beyond reputeWheelie has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by matpio View Post
lol

Du kriegst niemals die Odds für Setvalue
Old Aug 01, 2010, 12:33pm   #4
matpio
ASS SPAMBOT

matpio's Avatar

matpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond repute
Send a message via MSN to matpio

Quote:
Originally Posted by Wheelie View Post
Wenn du was anderes meinst erklär es.
Edit: Oh, ich glaube ich habe einen Denkfehler.
Edit 2: Rundum nh. ^^
matpio est déconnecté   Reply With Quote
Old Aug 01, 2010, 12:47pm   #5
DaPokara
[ ] Professional

DaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond reputeDaPokara has a reputation beyond repute

Ich dachte matpios "Preflop ist scheiße" kam davon, dass ich Villain nicht immer stacke, und die odds dann nunmal zu wenig sind mit seinem 7bb raise

Nur mal so, wenn der Denkfehler (was das auch immer genau für einer war) nicht bemerkt worden wäre, hätte ich ab jetzt hier meine middle PPs immer gefoldet

Aber jo, wenns passt und ihr nh sagt ist das natürlich cool

Danke für die comments
Quote:
Originally Posted by lejean80 View Post
aber c/c gegen ne sicke station geht mal gar nicht.
DaPokara est déconnecté   Reply With Quote
Old Aug 01, 2010, 12:56pm   #6
SwoopAE
CAPITAO

SwoopAE's Avatar

SwoopAE has a reputation beyond reputeSwoopAE has a reputation beyond reputeSwoopAE has a reputation beyond reputeSwoopAE has a reputation beyond reputeSwoopAE has a reputation beyond reputeSwoopAE has a reputation beyond reputeSwoopAE has a reputation beyond reputeSwoopAE has a reputation beyond reputeSwoopAE has a reputation beyond reputeSwoopAE has a reputation beyond reputeSwoopAE has a reputation beyond repute
This member received this PokerTips Exclamation Mark for one of a number of reasons: blogging, winning a contest, contributing great content, etc. Keep an eye out for chances to receive one of these by your profile! This member received this PokerTips Exclamation Mark for one of a number of reasons: blogging, winning a contest, contributing great content, etc. Keep an eye out for chances to receive one of these by your profile! This member received this PokerTips Exclamation Mark for one of a number of reasons: blogging, winning a contest, contributing great content, etc. Keep an eye out for chances to receive one of these by your profile!

Seems fine; I also quite like a check/minraise on the flop (even overs will peel a lot at this level and he should have an overpair a lot), then donk like 1/3 of the pot on the turn and shove river if he doesn't 3bet shove his likely overpair over your flop minraise (which he will a lot). The only problem with your as played line is that you're going to have trouble playing for stacks on the river if your opponent slows down and pot controls the turn with non-monster hands that have showdown value. The flop minraise means that you can bet small on the turn and river and still be playing for stacks. Your line is fine though if you think he's double barreling most/all of his range.

SwoopAE est déconnecté   Reply With Quote
Old Aug 03, 2010, 2:50am   #7
BubbleBoy
BubbleBoy

BubbleBoy's Avatar

BubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond repute
This member received this PokerTips Exclamation Mark for one of a number of reasons: blogging, winning a contest, contributing great content, etc. Keep an eye out for chances to receive one of these by your profile!

preflop is schon nen fold, 7bb ist etwas zu viel

flop is nen donk. damit kriegst du geld vom fish falls der reg AQ/AK behind checken wuerde.

nach flop check nur call, damit der donk drinbleibt. gegen den reg nimmts sich nich super viel was du machst, aber nur gegen reg ist c/r etwas besser, weil die 3/5/8 ihn davon abhalten, geld reinzupacken.

turn check jo, und nachdem nur noch $5 uebrig sind rein damit.

schon ok so, aber preflop is zu viel zum callen.

BubbleBoy est déconnecté   Reply With Quote
Old Aug 03, 2010, 8:55pm   #8
Fhil
.

Fhil's Avatar

Fhil has a reputation beyond reputeFhil has a reputation beyond reputeFhil has a reputation beyond reputeFhil has a reputation beyond reputeFhil has a reputation beyond reputeFhil has a reputation beyond reputeFhil has a reputation beyond reputeFhil has a reputation beyond reputeFhil has a reputation beyond reputeFhil has a reputation beyond reputeFhil has a reputation beyond repute

Wenn der Fish nicht so short wäre, könnt man schon noch callen, wenn man weiß dass die Nit AA KK hat. Aber wenn er so short ist, wirst die 7bb zu mind. 15% pre schon verlieren und dann hast nie set-odds

"Follow Your Bliss." - Joseph Campbell
Fhil est déconnecté   Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules