THE FORUMS

German ForumsGeneral DiscussionStrategyFrench Forum
Old Jan 02, 2011, 12:09pm   #1
lejean80
2k12

lejean80's Avatar

lejean80 has a reputation beyond reputelejean80 has a reputation beyond reputelejean80 has a reputation beyond reputelejean80 has a reputation beyond reputelejean80 has a reputation beyond reputelejean80 has a reputation beyond reputelejean80 has a reputation beyond reputelejean80 has a reputation beyond reputelejean80 has a reputation beyond reputelejean80 has a reputation beyond reputelejean80 has a reputation beyond repute
Default NL50 - AJs pre OOP vs. kleinen stack

Villain ist 26/24 auf 120 Hände und eröffnet bisher 20% aus MP. Bishe hat er auf 2 von 3 3bets gefoldet.

Wie ist mein plan?

Stacks:
UTG ($26.72)
UTG+1 ($20.33)
CO ($7.75)
BTN ($71.97)
Hero ($59.14)
BB ($51)

Pre-Flop: ($0.75, 6 players) Hero is SB
1 fold, UTG+1 raises to $2, 2 folds, Hero?

Sponsored Links
Don't like this ad? Register to make it go away!

Old Jan 02, 2011, 2:33pm   #2
corny
Professional

corny has a reputation beyond reputecorny has a reputation beyond reputecorny has a reputation beyond reputecorny has a reputation beyond reputecorny has a reputation beyond reputecorny has a reputation beyond reputecorny has a reputation beyond reputecorny has a reputation beyond reputecorny has a reputation beyond reputecorny has a reputation beyond reputecorny has a reputation beyond repute

i fold
corny est déconnecté   Reply With Quote
Old Jan 02, 2011, 6:38pm   #3
matpio
ASS SPAMBOT

matpio's Avatar

matpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond repute
Send a message via MSN to matpio

Quote:
Originally Posted by corny View Post
i fold

Imo klare 3Bet preflop

Edit: Und jetzt auf die Stacksize geachtet. I call. ^^
matpio est déconnecté   Reply With Quote
Old Jan 02, 2011, 8:34pm   #4
slap666
Doyle Look-alike

slap666's Avatar

slap666 has much to be proud ofslap666 has much to be proud ofslap666 has much to be proud ofslap666 has much to be proud ofslap666 has much to be proud ofslap666 has much to be proud ofslap666 has much to be proud ofslap666 has much to be proud of

Quote:
Originally Posted by matpio View Post

I call. ^^
Old Jan 03, 2011, 4:38am   #5
BubbleBoy
BubbleBoy

BubbleBoy's Avatar

BubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond repute
This member received this PokerTips Exclamation Mark for one of a number of reasons: blogging, winning a contest, contributing great content, etc. Keep an eye out for chances to receive one of these by your profile!

hmm ich hab ne generelle regel von ab 20% 3bet ich AQ meist und ab 25% muss man AQ 3betten (volle stacks), allerdings hab ich mir noch nie so genau die 20% angekuckt

sekunde..

BubbleBoy est déconnecté   Reply With Quote
Old Jan 03, 2011, 7:57am   #6
matpio
ASS SPAMBOT

matpio's Avatar

matpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond reputematpio has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by BubbleBoy View Post
sekunde..
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz........
Old Jan 03, 2011, 8:21am   #7
BubbleBoy
BubbleBoy

BubbleBoy's Avatar

BubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond reputeBubbleBoy has a reputation beyond repute
This member received this PokerTips Exclamation Mark for one of a number of reasons: blogging, winning a contest, contributing great content, etc. Keep an eye out for chances to receive one of these by your profile!

naja hab mir ziemlich den kopf zerbrochen ueber random kram..

aus villains perspektive gegen 3bet: wenn man break even 4bet jammen kann (mit zB 77/KQ) aber +EV nen 3bet callen kann, sollte man dann jammen oder callen? Callen hat den hoeheren EV, aber die 4bet range zu erweitern hilft der openening range, da der gegner dann weniger 3betten kann.

anyway was ich geschafft hab sind immerhin visualisierungen von openening ranges

links
high card heavy, showdown stark ausgerichte range
rechts
sc/low card heavy, auf playability/balance/semi bluffing ausgerichtete range

von oben nach unten 10,15,20,25,30% ranges

das kann man eventuell bissl anschauen damit man besser weiss was genau denn nu 20% MP open ist. koennte ich spontan naemlich nich beantworten ob da 87s schon drin ist oder nicht.

BubbleBoy est déconnecté   Reply With Quote
Old Jan 03, 2011, 8:47am   #8
CMBurns
Excellent....

CMBurns's Avatar

CMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by BubbleBoy View Post
das kann man eventuell bissl anschauen damit man besser weiss was genau denn nu 20% MP open ist. koennte ich spontan naemlich nich beantworten ob da 87s schon drin ist oder nicht.
Respekt.... Sowas wollte ich schon immer mal machen war aber immer zu faul dazu

Sieht man eben doch warum BB hier regelmaessig 5stellige Monate einfaehrt und ich bei bissel NL50 rumdonke

Ach ja. Fuer matpio: die schicken Bildchen hat BB nicht selbst gekloeppelt, dass ist ein Programm das sich Pokerstove nennt. Vielleicht hast Du da schon mal was von gehoert

http://www.pokertips.org/forums/show...0&postcount=44
================================================== =
Quote:
Originally Posted by Kenji View Post
CMBurns hast du noch einen Termin frei, nachdem du Phill Ivey gecoached hast?
Ich will auch so eine Art Chuck Norris im Onlinepoker werden.
CMBurns est déconnecté   Reply With Quote
Old Jan 03, 2011, 9:07am   #9
matpio
ASS SPAMBOT

matpio's Avatar

Quote:
Originally Posted by CMBurns View Post
Ach ja. Fuer matpio: die schicken Bildchen hat BB nicht selbst gekloeppelt, dass ist ein Programm das sich Pokerstove nennt. Vielleicht hast Du da schon mal was von gehoert

Bei mir siehts immer so aus:

Old Jan 03, 2011, 9:10am   #10
CMBurns
Excellent....

CMBurns's Avatar

CMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond reputeCMBurns has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by matpio View Post

Bei mir siehts immer so aus:
ich weiss nicht ob Du das Ernst meinst......

Falls doch: Klick mal auf den Button "Player 1"

http://www.pokertips.org/forums/show...0&postcount=44
================================================== =
Quote:
Originally Posted by Kenji View Post
CMBurns hast du noch einen Termin frei, nachdem du Phill Ivey gecoached hast?
Ich will auch so eine Art Chuck Norris im Onlinepoker werden.
CMBurns est déconnecté   Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules